Evadus, tiyatro ve dans disiplinlerinden yola çıkarak, gösteri sanatları alanında yer alan her türlü / biçimdeki ürünün dramaturji ile olan ilişkisini anlamaya yönelik bir oluşumdur. İşbirliği, samimiyet ve disiplinle gelen; denemek ve "daha iyi yenilmek" üzere yol almak isteyen herkese açıktır.

18.03.2017

Göstergebilim, Alımlama ve Sahneleme Okuması İçin Yardımcı Kaynaklar


  • Eugenio Barba, Oyuncunun Gizli Sanatı, Tiyatro Antropolojisi Sözlüğü
  • Erwin Goffman, Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu
  • Elaine Aston & George Savano, Theatre as Sign-System/A semiotics of text and Performance
  • Fatma Erkman, Göstergebilime Giriş
  • Hasibe Kalkan, Tiyatroda Göstergebilim
  • Jhon Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş
  • Jhon Berger, Görme Biçimleri
  • Keir Elam, The Semiotics of Theatre and Drama
  • Martin Esslin, Dram Sanatının Alanı
  • Mark Fortier, Theory/Theatre an introduction
  • Mehmet Rifat, Göstergebilimin ABC'si
  • Marvin Carlson, Performans
  • Mehmet Rifat, Homo Semioticus ve Genel Göstergebilim Sorunları
  • Patrice Pavis, Languages of The Stage, Essays in the Semiology of the Theatre
  • Patrice Pavis, Gösterimlerin Çözümlenmesi
  • Patrice Pavis, Sahneleme
  • Roland Barthes, Göstergeler İmparatorluğu
  • Roland Barthes, Çağdaş Söylenler
  • Umberto Eco, Açık Yapıt
  • Umberto Eco, Yorum ve Aşırı Yorum
  • Umberto Eco, Alımlama Göstergebilimi
  • https://performansfikri.com/ (Semih Fırıncıoğlu'nın metinleri)
  • https://medyakulturvetoplum.wordpress.com/2010/03/26/gostergebilim/

Hiç yorum yok: